sjukt mycke snö

När vi alla låg i en grotta efter en hel dags krigande mot den största isbjörnen som någonsin setts med människans ögon så väntade en ny dag. Minutrarna innan vi somnade så började de snöa, det var inga vanliga snöflingor på 1*1 mm de här var flingor stora som flingpaket, med andra ord 15*20 cm stora flingor dom är inte att leka med. Till slut somnade vi....
När vi vaknade och öppnade våra ögon så var det precis kolsvart. Vi hade blivit insnöade i våran grotta, ingen hade nån aning om hur vi skulle komma ut. Vi satte oss på våra hemgjorda stolar kring de runda finnkrigarbordet, och diskuterade om hur vi skulle ta oss ut. Ingen hade nåt att komma med, till slut gick jag (marcus) därifrån mot öppningen som var täckt av snö. Jag tog fram min mcgyver kniv som jag köpt i pakistan av en mattbindare med solglasögonen i nacken, och började fundera vilken av alla 57 st verktyg jag skulle börja försöka ta mig igenom den täckande -56 gradiga snön. (gradantalet är utmätt med ett vass strå som jag fick i belöning av en stor man ett litet finskt huvud.
När jag stog där i grottan med den glänsande röda mcgyver kniveni min -43 gradiga näve så beslöt jag mig för att ta fram häcksaxen ur den, jag började klippa i snön men inget märkvärdigt hände med snöväggen. Jag fällde ihop saxen och tog fram i sågen som är ca 4 cm lång som jag sågade ner ett träd med i ryssland.
Jag backade ca 10m med sågen i min hand och sprang mot mot snöväggen och tog mig igenom 59m snövägg med blandning av is. JAG TOG MIG IGENOM!. Matte och heikki dansade fågeldansen av lycka efter mig genom den tunneln som blev. När vi alla stog utanför va vi alla lyckliga och glada, vi tog varandra i hand och dansade vidare med våra bambusvärd i högsta hugg.
Efter ca 3 mils dansande så mötte vi nåt vi aldrig hade beskådat innan. De va en bjärv på ca 30 m hög och en uppskattad vikt på ca 600 kg. Alla stannade och tittade på bjärven sedan på varandra.
Vi tog av våra ryggsäckar och plockade fram våra vapen. Heikki vapen: Dubbla par handskar med glidmedel och nitar av trä som han har gnagt till i precis exakt rätt storlek.
Mattes vapen: 7 par vass-strån och 2 par gammla adidas strumpor med en lång livserfarenhet utan tvättmedel.
Marcus vapen: Barnvagen.
Vi alla stog beredda med våra vapen. Vi sprang mot bjärven och jag tittade in i hans ögon och såg hans rädsla i ögonen. Heikki bet hnom i tån matte sprang upp på hans huvud och sa åt honom att han hade ett dåligt beteende. Jag slog honom med med barnvagnen med suffleten uppe. Bjärven sprang sin väg, och vi packade ihop våra vapen och tog varandra i handen och beslöt oss för kråksången och drog vidare mot sherwoodskogen......

///Marcus


Kommentarer
Postat av: Bettan

Ja, jag säger det; HerregudasG

2009-02-01 @ 15:32:17
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0