Det snöar

När ja sitter här framför datan o kollar ut genom fönstret o ser att det snöar, är de enda ja kan tänka på dom många kalla o snöiga nätterna under finska vinterkriget. Men för att inte bli sittande här hela kvällen så ska jag bara berätta om en av dom. Det var en svinkall februari natt jag och min spionkompis heikki hade satt upp ett tält nära ryska gränsen. Mitt otroligt tempraturkänsliga pekfinger sa  mig att detta var den kallaste natten på många år ca 55-. Vi kunde inte göra upp någon eld då vi bara var kilometer från ryskatrupper. Det där med det tempratur känsliga pekfinger är förresten inget medfött utan något jag tränat fram grunderna lärde ja mig av en föredetta rysk officer vid namn Igor, Sen har många dagar och nätter i sträng kyla gjort sitt. Men tillbaka till den kalla februarinatten när jag precis slumrat till ruskar heikki som tagit första vakten till mig, det stog en ca 700 kilo tung finsk koskenkorvabjörn utanför tältet(dessa björnar är numera utrotade då det finska folket roffat åt sig all koskenkorva, numera har koskenkorvabjörnen nyktrat till o blivit betydlig mindre o kallas brunbjörn). Som tur var hade heikki o jag stött på sånna björnar förut o lärt oss att alltid ha en kvarting koskenkorva i jackfickan. Heikki klättrade högst upp i en tall medan ja uppehöll björnen med min kvarting när heikki va högst kastade ja upp flaskan o heikki band fast flaskan på högsta grenen. Eftersom de va över två meter snö kunde heikki hoppa ner direkt från det 25meter höga trädet o björnen började direkt klättra. nu fick ja använding av min karate som ja lärt mig under mina tidiga år i japan jag drog en välriktad spark i bakhuvudet på björnen som stupade på fläcken. nu hade heikki och jag mat vi hade inte ätit kött på flera veckor. Vi var tvugna o äta det rått eftersom vi kunde göra upp någon eld pågrund av dom närliggande ryska trupperna. Tyvärr fick vi lära oss en läxa den hårda vägen efter att vi ätit upp björnen o inte vaknade förren efter 3 dagar. Koskenkorvabjörnens blod består till 95% av sprit pågrund av den hårda alkoholkonsumtionen. Hoppas mina erfarenheter kan komma till användning för er.

//matte


Kommentarer
Postat av: Mike

hahah klockren asså xD

2009-01-18 @ 00:06:41
Postat av: Emma

Nu är ni länkade :) / Emma

2009-01-18 @ 08:22:43
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ni är fan inte kloka men på ett helt underbart sätt. Puss på er

2009-01-18 @ 17:31:15
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0